Kozzy

Carpe Noctem

hysteri

Publicerad 2013-04-30 13:36:58 i Allmänt

Har ju som sagt varit på bvc idag. Vaccineringen är gjord o är lika hemsk för mig varje gång ;).
men iaf så bokade vi en ny tid nästa månad o då ska vi börja prata om mat? sköterskan säger att "hon är ju fyra månader då så du kan ju börja med smakportioner då". Då undrar jag varför det är ändrat rekomendationen att barnen ska vara 6 mån istället för 4 som det var när mike började äta.
"För att främja ammningen och att det ska vara lika i hela världen"

( här ska det nu stå så många svordomar jag kan )
 
O så fortsatte hon med att vi har ju så bra ersättningar i sverige medan de i afrika inte är lika lyckligt lottade.
Må så vara.
 
Ammningshysterin har nu gått för långt. 
(dock har ju faktiskt min sköterska accepterat min uteblivna amning, men jag kommer nog få redogöra ordentligt nästa gång varför. Det märks att hon gärna vill prata om det, men jag tycker inte hon har med det att göra )
 
Nackdelarna pratas det gärna inte om, men jag kan berätta några:
*barnens tänder riskerar att förstöras av allt mjölksocker. o påverkar munhälsan en lång tid framöver. 
* det kan vara ett helvete att få barnen att sluta med tutten. Det kan gå upp till 2 år o 9 månader innan det intresset avtar så mycket att föräldrarna klarar att bryta det mönstret.
*du kan ha för mycket mjölk att du gråter i två veckor i sträck för att det gör så jävla ont när du ska sluta. och ber man gråtandes bvc om tabletter för att stoppa mjölkproduktionen får man till svar " mjölka själv så du inte får stockning så löser det sig snart. o nej, det gör inte alltid det för alla.
* du kan gå ner i en svacka på grund av alla hormoner som far runt i kroppen. o även att läkare då bestämt säger sluta amma, vill inte bvc hjälpa till.
*du kan känna dig fastlåst och instängd av att vara någons mat och napp.
 
 
Fortsättning i detta ämne följer...

Kommentarer

Postat av: Kusin P

Publicerad 2013-05-01 21:05:22

Jag håller på dig kusin!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

The freaks come out at night ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela