Kozzy

Carpe Noctem

Nellie

Publicerad 2013-02-12 13:06:59 i Allmänt

Att Mike skulle få ett syskon var det väl ingen som missat. Beräknat datum var den 19e januari. lagom en vecka innan fick jag hög feber som alltid i början av året.o när den fortfarande inte gett med sig dagen innan bf tvingade jag mig upp till vc. domen blev lunginflammation. inte konstigt att jag hade jobbigt att andas. som tur var tyckte kroppen att jag skulle gå över tiden denna gång. 
______________________________________________________________________________________
 
fick tid för igångsättning den 2e feb. men under natten den 31e började oregelbundna värkar. de kan inte gjort så ont då jag halvsov genom dom. när mike väckte mig kl 7 var de däremot rätt onda med tre minuters mellanrum. men eftersom mikes förlossning tog sånn tid tänkte jag att det är ingen brådska. vid halv tio hade m tjatat länge att vi skulle åka in o tillslut gav jag med mig. under bilresan in han jag ångra flera gånger att jag valt skaffa fler barn för då gjorde det rejält ont. blev inskriven kvart i elva. hade då arbetat mig fram till 8 cm. på med lustgas. det finns ingen fylla i världen som slår lustgas ;) 
kl 13.30 föddes en rätt stor tjej. 3970g och 52 cm.  hon har fått namnen siw nellie. denna förlossning kunde inte varit bättre. snabbt lätt och världens bästa bm.
mike är en mycket stolt och duktig storebror :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: joly

Publicerad 2013-02-15 16:27:45

8 cm är jävligt bra jobbat! :O Själv var jag öppen hela 3 cm när vi kom in, å då tyckte jag att värkarna var fruktansvärda. Tack gode Gud för spinalbedövning å snitt! ;D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

The freaks come out at night ;)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela